Cerere înaintată instanţei prin fax/poşta electronică. Lipsa semnăturii. Nulitatea cererii

DREPT CIVIL ŞI PROCESUAL CIVIL

Autori

  • Judecător Alina Mihaela Mateescu Autor

Rezumat

Cerinţa ca în cazul transmiterii prin fax sau poştă electronică, la dosar să existe şi un exemplar original, adică cel care conţine semnătura olografă executată pe cererea aflată la dosarul cauzei, rezultă din topica art. 200 alin. (1) C. pr. civ. în care se prevede 
verificarea de către instanţă a cerinţelor prevăzute de art. 194-197 C. pr. civ., care este dispus după art. 199 C. pr. civ., în care este reglementată calea de transmitere către instanţă a unei cereri de chemare în judecată şi, mai ales, obligativitatea înregistrării acesteia de către instanţă, indiferent de mijlocul prin care a fost transmisă. 
O semnătură fotocopiată sau rezultată din imprimarea unui document în format „pdf” nu îndeplineşte cerinţa de formă prevăzută de normele de procedură, astfel că neîndeplinirea 
de către apelant a obligaţiei comunicate de instanţă, de semnare a cererii sau de depunere a unui exemplar semnat în original al acesteia, atrage anularea ei pentru lipsa semnăturii. 


– Cod procedură civilă: art. 196, 199, 470

Publicat

12.01.2024

Cele mai citite articole ale aceluiași autor(i)

1 2 3 > >>